![plakat_zabawa_sztuka.png[small]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/1607/cms/szablony/114763/zdjecia/plakat_zabawa_sztuka.png)
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Zabawa sztuką”
Program realizowany jest w grupie „Stokrotki”, jako projekt, który otwiera przed dziećmi drzwi do świata kreatywności, wyobraźni i artystycznej ekspresji. Projekt łączy naukę z zabawą, umożliwiając najmłodszym odkrywanie twórczości wielkich artystów, eksperymentowanie z różnorodnymi technikami plastycznymi oraz swobodne wyrażanie siebie poprzez sztukę.
Koordynatorkami projektu są: Paulina Truszczyńska, Milena Wójcik oraz Agnieszka Bożyk, które każdego miesiąca będą prowadzić działania wspólnie z grupą „Stokrotki”, tak aby każde dziecko mogło poczuć się prawdziwym artystą.
Głównym celem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Zabawa sztuką” jest propagowanie sztuki w korelacji z kompetencjami kluczowymi oraz realizacja założeń pedagogiki freblowskiej.
Cele szczegółowe:
• wprowadzanie dzieci w świat sztuki o charakterze lokalnym, ogólnopolskim, europejskim i światowym,
• doskonalenie umiejętności swobodnej wypowiedzi, w tym wyrażania odczuć związanych z odbiorem sztuki,
• przygotowanie do posługiwania się językiem obcym nowożytnym poprzez wykorzystanie dzieł sztuki,
• rozwijanie myślenia i postrzegania matematycznego w codziennych sytuacjach związanych z edukacją przez sztukę,
• rozwijanie kompetencji cyfrowych dzieci i nauczycieli, w tym zainteresowań związanych z kodowaniem i programowaniem,
• wspomaganie wszechstronnego rozwoju dzieci,
• odkrywanie dziecięcych talentów,
• budowanie więzi w grupie przedszkolnej,
• rozwijanie wiary we własne możliwości,
• kształtowanie wartości i umiejętności właściwego zachowania w miejscach związanych ze światem sztuki,
• rozwijanie kreatywności, krytycznego myślenia oraz umiejętności rozwiązywania sytuacji problemowych,
• wspieranie rozwoju motoryki małej poprzez działania plastyczne i elementy terapii ręki – doskonalenie precyzji ruchów, koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz usprawnianie dłoni i palców, co wspomaga gotowość do nauki pisania i rozwija sprawność manualną dzieci.
Założenia projektu:
• współpraca ze środowiskiem lokalnym, w tym z instytucjami kultury i artystami,
• udział w wyjściach i wycieczkach związanych z tematyką projektu,
• udział w akcjach promujących działalność twórczą,
• łączenie działań artystycznych z terapią ręki, aby poprzez sztukę wspierać rozwój ruchowy, emocjonalny i poznawczy dzieci.
