Przedszkole Nr 3 im. Czesław Janczarskiego w Koluszkach

Grupa „STOKROTKI”

Bierze udział w  Ogólnopolskim Programie  Krainy Zmysłów

„SENSORYCZNE I TUS-owe ZABAWY SENSORKOWE”

2023/2024

Cele Programu:

ü  Dostarczanie zróżnicowanych bodźców sensorycznych pod kątem prawidłowej integracji sensorycznej .

ü  Rozwijanie kreatywności i chęci eksplorowania otoczenia poprzez różnorodne dostarczanie bodźców.

ü  Kształtowanie i doskonalenie umiejętności nawiązywania i podtrzymywania relacji społecznych  z wykorzystaniem elementów Treningu Umiejętności Społecznych TUS.

ü  Doskonalenie umiejętności współpracy w grupie, zespole, parze.

ü  Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i właściwego nazywania emocji oraz znajdowania konstruktywnych sposobów radzenia sobie z nimi.

ü  Poszukiwanie sposobów wyciszenie lub wyzwalanie emocji.

ü  Wspieranie rozwoju psychomotorycznego i ogólnej sprawności ruchowej dzieci z wykorzystaniem elementów metody Ruchu Rozwijającego wg W. Sherborne.

autorstwa:  Alina Jeziorska 

nauczyciel, terapeuta integracji sensorycznej, szkoleniowiec w CSKraina Edukacji

Kraina Zmysłów - Integracja Sensoryczna
„SENSORYCZNE i TUS-owe ZABAWY SENSORKOWE”

Grupa „STOKROTKI” z Przedszkola Nr 3 im. Czesława Janczarskiego
w Koluszkach realizuje I i II zadanie październikowe.
Zadanie I „W krainie ogrodem pachnącej”
Dzieci rozpoczęły dzień od szukania zielonego, pachnącego ogórka w sali. Pobudziły
swoją wyobraźnię i ułożyły piękne serce z zielonych ogórków. Dopełnieniem tej pięknej
zabawy było zaśpiewanie piosenki pt.: „Ogórek wąsaty (zielony ma garniturek…)”.
Dzieci za pomocą zmysłu dotyku i wzroku różnicowały ogórki pod kątem wielkości, faktury,
długości. Zmysł smaku i zapachu oraz próby smakowe pozwoliły rozpoznać smaki ogórków.
Dzięki ekspresji słownej i obrazkowej mogliśmy porozmawiać „Co możemy zrobić
z ogórka?”. Bardzo chętnie i z wielkim entuzjazmem pokazały i wymieniły: sałatkę
z ogórka, ogórki kiszone oraz konserwowe. Na koniec omówiliśmy etapy, w jaki sposób
należy zakisić ogórki i co do tego potrzebujemy.
Na podsumowanie tego wspaniałego dnia dzieci wykonały prace plastyczną pt.: „Kolorowe,
roztańczone ogórki”.

Zadanie II „W krainie ruchu i świetnej zabawy”
Grupa „STOKROTKI” pobudzała swoje ciało do ruchu i działania poprzez wspólną piosenkę
powitalną „Witaj Kasiu, witaj Kasiu, jak się masz”. Stokrotki wiedzą, że ruch i zabawa to
świetna sprawa, a powitalna piosenka towarzyszy nam zawsze na zajęciach opartych na
metodzie Ruchu Rozwijającego wg W. Sherborne.

# SensoryczneITusoweZabawy #pażdziernik #zadanie1 Przedszkole Nr 3, im. Czesława Janczarskiego
w Koluszkach, nauczyciele: Agnieszka Bożyk, Paulina Truszczyńska, Milena Wójcik